مقالات, مقالات خرید لوازم آشپزخانه

سرویس دمکنی آشپزخانه چیست؟

سرویس دمکنی آشپزخانه چیست؟

سرویس دمکنی آشپزخانه چیست؟

در همه‌ی خانه‌های ایرانی، برای دم کردن چای، به طور معمول از کتری و قوری استفاده می‌شود. اما در بیشتر موارد، چای به خوبی دم نمی‌کشد. در این صورت، استفاده از دمکنی قوری می‌تواند به شما در تهیه‌ی یک چای خوش طعم کمک کند. در حال حاضر، در بازار انواع مختلفی از دمکنی قوری موجود است و بهترین نوع آن، دمکنی پارچه‌ای است. پارچه به دلیل داشتن منافذ بسیار کم، بخار آب را حفظ می‌کند و باعث می‌شود چای شما به آرامی و با حرارت بخار دم بکشد. به همین دلیل، چای شما بسیار خوش طعم خواهد شد.

مراحل دوخت دمکنی قوری:

در مرحله اول، طرح اولیه دمکنی را روی یک کاغذ مناسب می‌کشیم. سپس از روی طرح کشیده شده، پارچه‌ی نمدی مناسب را دوباره برش می‌زنیم. در مرحله بعد، قسمت‌های دیگر دمکنی قوری را روی کاغذ به صورت تکه‌تکه رسم کرده و سپس برش می‌دهیم. تکه‌های بریده شده را با استفاده از طرح اولیه، کنار هم قرار می‌دهیم و به یکدیگر چسبانیم. سپس، دور تا دور پارچه را با استفاده از تکنیک دوخت دندان موشی بهم دوخته می‌شود. پس از اتمام مراحل دوخت، می‌توانید با توجه به سلیقه خود، از وسایل تزئینی برای زیباتر شدن دمکنی استفاده کنید. برای حفظ خاصیت دمکنی قوری، بهتر است یک لایه پشم شیشه و یک لایه آستر را طبق الگوی اولیه برش زده و بهم دوخته شود.

انواع مدل های دمکنی قوری

امروزه در بازار، انواع مختلف دمکنی قوری با طرح و مدل‌های متفاوت موجود است. در دکوراسیون آشپزخانه، حتی چیدمان کوچکترین لوازم نیز اهمیت دارد. استفاده از انواع مختلف دمکنی قوری می‌تواند در دکوراسیون آشپزخانه شما تأثیرگذار باشد. بنابراین، بهتر است رنگ و طرح آن را با توجه به فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

– دمکنی قوری با طرح زیگزاک

– دمکنی قوری با طرح آفتاب‌گردان

– دمکنی قوری با طرح خالدار

– دمکنی قوری با طرح ستاره

– دمکنی قوری با طرح فنجون

– دمکنی قوری با طرح کافی

– دمکنی قوری با طرح گل

– دمکنی قوری با طرح شکوفه

– و …

سرویس دمکنی آشپزخانه چیست؟

سرویس دمکنی یکی از پرکاربردترین وسایل در آشپزخانه است و نقش اساسی در دم کردن برنج را ایفا می‌کند. در گذشته، افراد از روزنامه‌ها برای دم کردن برنج استفاده می‌کردند. اما باید بدانید که استفاده از روزنامه یک روش نامناسب است، زیرا باعث کاهش کیفیت و سلامت برنج و از بین رفتن خاصیت آن می‌شود. در نتیجه، استفاده از ست دمکنی پارچه‌ای یک روش مناسب برای دم کردن برنج، ماکارونی، پلو و سایر غذاها است.سرویس دمکنی شامل چند دمکنی با سایزهای مختلف است. یکی از دلایل وجود سایزهای مختلف دمکنی در سرویس، درب قابلمه است، زیرا قابلمه‌ها سایزهای متفاوتی دارند. دمکنی به دلیل توانایی بالا در جذب بخار آب موجود در قابلمه، در بین آشپزها محبوبیت بالایی دارد.

نکات قابل توجه در تهیه سرویس دمکنی:

در تهیه سرویس دمکنی، جنس پارچه بسیار مهم است و باید از پارچه‌های با کیفیت و مرغوب استفاده شود. انتخاب پارچه با کیفیت پایین می‌تواند باعث سوختن دمکنی در مقابل حرارت شود و آن را غیرقابل استفاده کند.

توصیه می‌شود سرویس دمکنی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که رنگ و طرح آن با پیش‌بند و سایر منسوجات آشپزخانه هماهنگ باشد. این انطباق به دکوراسیون داخلی و طراحی آشپزخانه شما جلوه زیبا و هماهنگی خواهد بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *